وبلاگ اجتماعی.فرهنگی.خبری pic5net
سایت مرکزی : www.pic5net.com

چرا بعد از خوردن غذا، دوست داریم بخوابیم؟!

چرا بعد از خوردن غذا، دوست داریم بخوابیم؟!
پس مشخص است که تغییر در انرژی بدن...
 
بخشی از مغز که مسئول آگاهی و هوشیاری انسان است پس از غذا خوردن به طور خودکار از کار می‌افتد و به همین دلیل در این زمان هوشیاری افراد کاهش می‌یابد.
شروع این فرآیند نیز با صرف غذا و بالارفتن قند در خون آغاز می‌شود که البته جزئیات آن بسیار تخصصی است. در ضمن با توجه به این کشف جدید می‌توان به درمان جدیدی برای چاقی و اختلالات در خواب و خوراک نیز رسید.
از طرفی با توجه به این موضوع می‌توان درک کرد که چرا استراحت و خوابیدن در هنگام گرسنگی امکان پذیر نیست و یا بسیار دشوار است.
پس مشخص است که تغییر در انرژی بدن بر میزان هوشیاری ، گرسنگی و هورمون های متابولیک بدن نیز تاثیر دارد و به همین دلیل است که افزایش یا کاهش قند خون می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه ای در کار دستگاههای گوناگون بدن داشته باشد.




تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

خشن‌ترین فوتبالیست زن در جهان! (+عکس)

خشن‌ترین فوتبالیست زن در جهان! (+عکس)
خشن‌ترین فوتبالیست زن جهان کیست؟ به گزارش تصویری از خشن ترین فوتبالیست زن جهان توجه فرمایید...

«الیزابت لمبرت» از دانشگاه نیو مکزیکو، نام زن فوتبالیستی است که خشن‌ترین فوتبالیست زن در دنیا لقب گرفته باشد.
 

انتشار فیلم‌های این مدافع در اینترنت، سر و صدا و هیاهوی زیادی بر پا کرده است. 
 

در چندین صحنه، الیزابت در حالی دیده می‌شود که در حال مشت و یا لگد زدن به بازیکنان حریف است. 
 

مربی تیمی که الیزابت در آن حضور دارد در باره رفتارهای خشونت‌بار وی گفت: «اقدامات او به وضوح بر خلاف بازی جوانمردانه و ورزشکاری است.» 
 
در یکی صحنه‌ها، وی موهای یکی از بازیکنان تیم مقابل را از پشت می‌کشد و او را نقش بر زمین می‌کند!
 

الیزابت که در یکی از تیم‌های دانشگاهی بازی می‌کند به دلیل رفتارش عذرخواهی کرده است اما همچنان ممکن است با اقدامات انضباطی بیشتری روبرو شود.
 

وی می‌گوید:‌ «من عمیقاً و از صمیم قلب از اقداماتم پشیمان هستم. مسئولیت کامل تمامی اقدامات را می‌پذیرم و برای هر نوع مجازاتی آماده‌ام.»
 

فعالیت «الیزابت لمبرت» در تیم به دلیل انجام خطاهای وحشیانه و خشن بر روی بازیکنان حریف، به صورت نامحدود به حالت تعلیق در آمده است.
 




تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

چشم چرانی مردان ثابت شد! مردان در ملاقات با زنان به کجا توجه می‌کنند!!؟

چشم چرانی مردان ثابت شد! مردان در ملاقات با زنان به کجا توجه می‌کنند!!؟
چیزی که زنان را به وحشت می اندازد این است که مردان به جای توجه به حالات روحی آنان، به انحنای اندامشان خیره شوند...
  گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
چیزی که زنان را به وحشت می اندازد این است که مردان به جای توجه به حالات روحی آنان، به انحنای اندامشان خیره شوند!
دانشمندان دریافته اند که مردان هنگامی که تصمیم به قرار گذاشتن با زنان می گیرند، منحصراً براساس انحنای اندام آنان تصمیم گیری می‌کنند نه براساس شکل ظاهری صورت یا افکار شان.
مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه تگزاس آستین صورت پذیرفته است حاکی از آن است که بدگمانی به مردان به این دلیل که آنان در کوتاه مدت صرفاً به خاطر جسم زنان، اقدام به برقراری رابطه با آنان می کنند، بی دلیل نیست.
در عوض، زنان در هنگام انتخاب طرف رابطه شان، به نظر بسیار روشن فکر می رسند. دانشمندان دریافته اند که مردان تنها زمانی به دقیق شدن در چهره زن علاقمند می شوند که قصد انتخاب وی به عنوان شریک زندگی دارند نه به عنوان یک رابطه کوتاه مدت
.
در این مطالعه 375 مرد و زن مورد بررسی قرار گرفته و رفتارهای آنها در زمان ملاقات با جنس مخالف و قرار گذاشتن با آنها مورد مشاهده قرار گرفت.
 




تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

حیوانی عجیب، نتیجه جفت گیری زرافه و گورخر!! (+عکس)

حیوانی عجیب، نتیجه جفت گیری زرافه و گورخر!! (+عکس)
بدون شرح!
 
شاید بخاطر داشته باشید که حدود 1سال پیش مطلبی با عنوان نتیجه جفت‌گیری اسب و گورخر در قسمت سرگرمی قرار دادیم، این بار با حیوانی عجیب‌تر آشنا می‌شوید که از خانواده زرافه است اما شباهت به گورخر دارد!!
 
 
 
okapis نام حیوانی است که فقط در جنگل‌های کنگو یافت می‌شود و حدود 20هزار مورد از این نوع حیوانات گزارش شده است!
 
 




تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

چرا مرسدس بنز استیو جابز هیچ‌وقت پلاک نداشت؟! + عکس

چرا مرسدس بنز استیو جابز هیچ‌وقت پلاک نداشت؟! + عکس
استیو جابز یکی از بنیانگذاران شرکت اپل و مغز متفکر این شرکت ۲۲ روز پیش و در چهاردهم مهر ماه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت...

استیو جابز یکی از بنیانگذاران شرکت اپل و مغز متفکر این شرکت ۲۲ روز پیش و در چهاردهم مهر ماه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.
از آن روز به بعد حواشی و اخبار زیادی از وی منتشر کردیم و انتشار کاریکاتور زیبای استیو جابز در بهشت نیز در فارنت مورد استقبال قرار گرفت.
اما یکی از موارد و یا بهتر بگوئیم حواشی که در زمان حیات استیو جابز مورد استقبال وب‌سایت‌های خبری قرار گرفته بود استفاده استیو جابز از یک مرسدس بنز SL55 بدون پلاک قانونی بود.
به تازگی وب‌سایت آی‌تی وایر به دلیل اصلی این اقدام استیو جابز پی برده و آن را منتشر کرده است.
در واقع استیو جابز همان‌طور که در بسیاری از موارد شعار متفاوت باشید را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود در این مورد نیز تنها از یک خلا قانونی استفاده کرده بود.


 

بنا بر اعلام جان کالاس مدیر ارشد امنیتی اپل، استیو جابز با استفاده از یک خلا قانونی در قانون ایالت کالیفرنیا که در آن هر خریدار خودروی نو در این ایالت شش ماه فرصت دارد تا نسبت به دریافت پلاک و نصب آن بر روی خودروی خود اقدام کند،‌خودروی بدون پلاک سوار می‌شد.
استیو جابز به اندازه کافی و فراتر از حد انتظار ثروتمند بوده و برای این کار تنها با یک شرکت اجاره خودرو قرارداد بسته بود تا هر شش ماه یک بار یک خودرو مرسدس SL55 نو و جدید را بجای مرسدس قبلی به اجاره خود دربیاورد.
به نظر شما این راه‌حل خند‌ه‌دار یک مرد منطقی برای کنار زدن قانون بود و یا یک دلیل دیوانه‌وار دیگر تنها برای متفاوت بودن!





تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

اولین پادشاه زن در ایران بعد از اسلام! + عکس

اولین پادشاه زن در ایران بعد از اسلام! + عکس
"شیرین” ملقب "ام رستم”...

 
"شیرین” ملقب "ام رستم” دختر رستم بن شروین از سپهبدان خانان باوند در مازندران و همسر فخرالدوله دیلمی(۳۸۷ق. ـ ۳۶۶ق.) که پس از مرگ همسر به پادشاهی رسید او اولین پادشاه زن ایرانی پس از ورود اسلام بود. او بر مازندران و گیلان ، ری ، همدان و اصفهان حکم می راند. به او خبر دادند سواری از سوی محمود غزنوی آمده است.
سلطان محمود در نامه ی خود نوشته بود :
باید خطبه و سکه به نام من کنی و خراج فرستی والا جنگ را آماده باشی.
ام رستم ، به پیک محمود گفت : اگر خواست سرور شما را نپذیرم چه خواهد شد؟
پیک گفت آنوقت محمود غزنوی سرزمین شما را براستی از آن خود خواهد کرد.
ام رستم به پیک گفت : که پاسخ مرا همین گونه که می گویم به سرورتان بگویید:
در عهد شوهرم همیشه می ترسیدم که محمود با سپاهش بیاید و کشور ما را نابود کند ولی امروز ترسم فرو ریخته است برای اینکه می بینم شخصی مانند محمود غزنوی که می گویند یک سلطانی باهوش و جوانمرد است برروی زنی شمشیر می کشد. به سرورتان بگویید اگر میهنم مورد یورش قرار گیرد با شمشیر از او پذیرایی خواهم نمود اگر محمود را شکست دهم تاریخ خواهد نوشت که محمود غزنوی را زن جنگاور کشت و اگر کشته شوم باز تاریخ یک سخن خواهد گفت محمود غزنوی زنی را کشت.


 

پاسخ هوشمندانه بانو ام رستم ، سبب شد که محمود تا پایان زندگی خویش از لشکرکشی به ری خودداری کند.
ام رستم پادشاه زن ایرانی هشتاد سال زندگی کرد و همواره مردمدار و نیکخو بود.

 




تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

تولد نوزاد ناقص الخلقه با 4پا، 2 دست از مادری 27ساله در قوچان! + عکس

تولد نوزاد ناقص الخلقه با 4پا، 2 دست از مادری 27ساله در قوچان! + عکس
یك نوزاد دو قلوی ناقص، با چهار پا، دو دست و یك سر كه از ناحیه شكم به هم چسبیده بود، از مادری 27 ساله و در یك زایمان...

یك نوزاد دو قلوی ناقص، با چهار پا، دو دست و یك سر كه از ناحیه شكم به هم چسبیده بود، از مادری 27 ساله و در یك زایمان طبیعی زودرس (29 هفته ) در بیمارستان شهدای شهرستان قوچان متولد شد.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/9/19/125831_181.jpg

این نوزاد پس از هفت ساعت به علت ناهنجاری های زیاد فوت كرد.
بنا بر اعلام متخصصان بیمارستان شهدای شهرستان قوچان علت اصلی اینگونه تولدها، عوامل ژنتیك و ازدواج های فامیلی است.





تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

فاطمه طریقت؛ زنی با قدرت فراوان! + عکس

فاطمه طریقت؛ زنی با قدرت فراوان! + عکس
شاید خیلی ها ندانند که مدیر، سرآشپز و مالک رستوران بزرگ هانی یک بانو به نام...


ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

زندگی عجیب و تاسف‌ بار یک زوج در دل کوه!! + تصاویر

زندگی عجیب و تاسف‌ بار یک زوج در دل کوه!! + تصاویر
زندگی درغارها و دخمه به صدها سال پیش برمی گردد، آن زمانی که شاید بشر فکر پیشرفت و زندگی مدرن ...

زندگی درغارها و دخمه به صدها سال پیش برمی گردد، آن زمانی که شاید بشر فکر پیشرفت و زندگی مدرن امروزی را هم نمی‌کرد؛ احتمالا برای شما غیر قابل باور باشد که امروزه فردی بتواند در دخمه ها زندگی را به سر برد، اما با کمال تاسف هنوز دخمه نشینی در ایران وجود دارد!
"علمدار" فردی کر و لال است که با همسرش "خاور" در دخمه‌ای بر بلندای کوه‌های روستای اکبر آباد شهرستان جم و در بدترین شرایط بهداشتی و معیشتی به سر می‌‌برد.


"علمدار" اگر چه امروز حتی قادر به راه رفتن هم نیست، اما آن‌گونه که "خاور" می‌گوید، روزگاری مردی قوی و تنومند بوده است. پاهای این پیرمرد ورم دارد و او از درد، بسیار رنج می‌برد و به ناچار همسرش وظیفه تهیه آذوقه را بر عهده گرفته است.


این زن پیر و خسته هر روز باید دامنه کوه تا دخمه را بپیماید تا نانی را که از کارگرانی که آن اطراف کار می‌کنند گرفته و به همراه شوهرش بخورد. خوراک این زوج در همه وعده‌های غذایی تنها نان و آب است.


"خاور" می‌گوید: اگر خانه‌ای در روستا داشتیم به آنجا می‌رفتیم، قبلا تعدادی بز و گوسفند داشتیم که نمی‌دانیم چه کسی آنها را برده است.
پیرزن می‌گوید، "علمدار" به‌دلیل دردی که از ناحیه پایش احساس می‌کند، نمی‌تواند راه برود و مدتهاست که در این دخمه مانده و به پایین کوه نرفته است. و ادامه می‌دهد: علمدار مدتهاست که حمام نرفته است.


آنها فرزندانی هم دارند: دو پسر و یک دختر؛ دخترشان ازدواج کرده و یکی از پسرانش نیز در جم کارگری می‌کند، در مورد پسر دیگرش هم چیزی به ما نگفتند. این دو بسیار مهمان نوازند و اگر به دیدارشان رفتید باید حتما اندکی هم در خانه‌شان بنشینید تا دلگیر نشوند. هر آنچه دارند(آب و نان) را با شما تقسیم می‌کنند. این زن و شوهر از هیچ چیز و هیچکس گلایه‌ای ندارند و اساسا نمی‌دانند گلایه کردن یعنی چه!


نمی‌دانند که دولت چیست، یا کیست و کجاست! نمی‌دانند که آنها هم حقی دارند! حد‌اقل یک توجه خشک و خالی از سوی مسوولین؛ از آن هم بی‌خبرند!
نمی‌دانیم آیا در سرشماری اخیر کسی اطلاعات "علمدار" و همسرش را خواسته یا نه! آیا این دو جزو جمعیت ایران به حساب می‌آیند یا خیر؟! ولی "علمدار" و همسرش هم خدایی دارند.

 




تاريخ : پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

 

 

عکس های صحنه های دلخراش ورزشی






عکس های صحنه های دلخراش ورزشی





عکس های صحنه های دلخراش ورزشی






 





تاريخ : چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

درخت عجیبی که در عاشورا خون می گرید+عکس

درخت چنار خون‌بار روستای زرآباد الموت همچنان پذیرای گردشگران خارجی و عزاداران امام حسین(ع) در روز عاشوراست.


درخت چنار کهن‌سالی در حیاط امامزاده علی‌اصغر در روستای زرآباد الموت در استان قزوین وجود دارد که به درخت چنار خون‌بار مشهور است. خون‌بار بودن این درخت، قدمت دیرینه‌ای دارد و حتا در زمان شاه‌سلطان حسین صفوی نیز روایت‌هایی از آن مطرح شده است.


آپام نوشت :در این‌باره، اسدالله بیرانوند ـ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین ـ بیان کرد:‌ در نزدیکی سحرگاه روز عاشورا، صمغی قرمز رنگ شبیه خون از این درخت خارج می‌شود که آزمایش‌هایی هم روی آن انجام شده است. البته هیچ‌کدام از آزمایش‌ها با وجود مشاهده‌ی ترکیبات مشابه خون در این صمغ‌، این مسأله را تأیید نکرده‌اند که این مایع، به خون انسان مربوط می‌شود.

او با اشاره به قدمت بیش از ۶۰۰ سال دو درخت چناری که درهم تنیده شده‌اند،‌ افزود:‌ هر سال در روزهای عزاداری ماه محرم، بیش از ۱۰هزار نفر در این محل حضور می‌یابند و امکانات لازم و مهمانسرا نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود.

درخت عجیبی که در عاشورا خون می گرید+عکس www.taknaz.ir

همچنین فاطمه آسیابان‌ها ـ مدیر روابط عمومی این اداره‌ی کل ـ که دو سال شاهد این ماجرا بوده است، با اشاره به این‌که مردم معتقدند، اتفاق‌هایی در روز عاشورا برای این درخت رخ می‌دهد، گفت: پس از پایان مراسم عزاداری و سینه‌زنی در روز تاسوعا، جمعیت حاضر در امامزاده، سحرگاه روز عاشورا دور درخت جمع می‌شوند و به خواندن مرثیه و عزاداری می‌پردازند. در این زمان، صمغ قرمز رنگی از برخی شاخه‌های این درخت چنار به آرامی شروع به تراوش می‌کند. این اتفاق تا ظهر روز عاشورا ادامه دارد و پس از آن، این شاخه‌ها خشک می‌شوند.

او بیان کرد: نکته‌ی جالب این است که این مایع فقط روز عاشورا از درخت خارج می‌شود، یعنی با توجه به متفاوت بودن سال‌های هجری شمسی و هجری قمری، این اتفاق درست در روز دهم ماه محرم رخ می‌دهد.

وی افزود: وجود این درخت که به یکی از جاذبه‌های گردشگری و مذهبی استان قزوین تبدیل شده است، هر سال در ماه محرم گردشگران زیادی را از کشورهای مسلمان مانند عراق و سوریه و حتا برخی از کشورهای اروپایی به این محل می‌کشاند.

منبع : آپام

 





تاريخ : چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس بچه فیلی که مادر خود را نجات داد


 





تاريخ : چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

تصاویر دست و پاهای بریده شده در شیرینی فروشی!

تصاویر دست و پاهای بریده شده در شیرینی فروشی!
اينها اعضای انسان نيستند بلكه شيرينی هستند و اين مغازه هم يك شيرينی فروشی است كه شيرينی هايی به شكل اعضای انسان می پزد.
 
دست و پاهای بریده شده در شیرینی فروشی!







اينها اعضای انسان نيستند بلكه شيرينی هستند و اين مغازه هم يك شيرينی فروشی است كه شيرينی هايی به شكل اعضای انسان می پزد.





تاريخ : چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

 

 

عکسهای زیبا و شگفت انگیز از استتار حیوانات

 

 

 


 



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

 

 

Dilmaza

 

Click the link below and then write your name in

English and see what happens

 

اسم یا اصطلاحی را تا 15 حرف به انگلیسی در لینک زیر بنویسید وکلیک را

بزنید ملاحظه کنید که چه اتفاقی می‌افتد فقط اجازه بدهید صفحه مشکی کامل

بالا بیاد چون یک کم طول می کشد تا دوستتون آماده بشه !!

 

http://www.dilmaza.com/intro




سایت سرگرمی لاتین





تاريخ : یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net