وبلاگ اجتماعی.فرهنگی.خبری pic5net
سایت مرکزی : www.pic5net.com

تاریخچه رنگ سفید لباس عروس!

تاریخچه رنگ سفید لباس عروس!
در آن روزگار رنگ سفید نشانه پاكی و عفت نبود، بلكه رنگ آبی دارای این معنا بود. در حقیقت بسیاری از زنان به همین دلیل رنگ آبی را...
 
  پیراهن سفید عروس، یادگاری از عصر ویکتوریایی
 
رسم پوشیدن لباس عروس به رنگ سفید، به دوران ملكه ویكتوریا برمی‌گردد. پیش از آن عروس ها، بسته به موقعیت اجتماعی خود، انواع متنوعی از رنگ ها و مواد را برای لباس عروس انتخاب می‌كردند. در آن روزگار رنگ سفید نشانه پاكی و عفت نبود، بلكه رنگ آبی دارای این معنا بود. در حقیقت بسیاری از زنان به همین دلیل رنگ آبی را برای لباس عروسی خود انتخاب می‌كردند. از طرفی رنگ سفید نشانه ثروت و توانگری بود. 
 
ازدواج ملكه ویكتوریا با پسر عموی خود شاهزاده آلبرت در سال 1840، بیشترین تاثیر را بر مراسم عروسی گذاشت. ملكه ویكتوریا نخستین فرد سلطنتی نبود كه پیراهن عروس سفید رنگ پوشید، اما نخستین فرد در دوره مدرن بود. رنگ سفید، رنگ مرسوم برای مراسم سوگواری سلطنتی بود و اگرچه همیشه به این عنوان استفاده نمی‌شد، اما به عنوان رنگی مناسب برای مراسم عروسی شاهانه هم محسوب نمی‌شد. ملكه و یكتوریا با ازدواج در لباسی سفید، چرخ ها را به حركت درآورد. رنگ سفید عموما برای لباس عروسی انتخاب نمی‌شد و لباس ویكتوریا باعث شگفتی شد. البته این لباس، غافلگیری ناخوشایندی نبود، زیرا به زودی زنان در سرتاسر اروپا و آمریكا از لباس های سفید برای عروسی خود استفاده كردند. اگرچه عروس هایی هم وجود داشتند كه همچنان در لباس هایی به رنگهای دیگر ازدواج می‌كردند؛ اما رنگ سفید به عنوان رنگی مناسب و عالی برای  لباس عروس تعیین شده بود و از آن زمان تا كنون ادامه یافته است. در حقیقت بسیار نادر است كه عروسی در لباسی به رنگی غیر از سفید ازدواج كند.
 




تاريخ : شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

گزارش تصویری: برندگان ورلدپرس فتو 2011

گزارش تصویری: برندگان ورلدپرس فتو 2011
روز شنبه 11 فوریه در دوره 2012 ورلد پرس فتو كه اختصاص به بهترین عكس های سال 2011 دارد، برندگان این دوره معرفی شده و عكس....


ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

دختری كه خدای كشورش شده است!! + عكس های دیدنی

دختری كه خدای كشورش شده است!! + عكس های دیدنی
Bayrasharya Kumari، الهه زندگی در دين بودايی .در نپال هندوها طبق آئين سنت بودايی، دختری كه هنوز به سن بلوغ نرسيده است به عنوان الهه زندگی انتخاب ميكنند...

Bayrasharya Kumari، الهه زندگی در دین بودایی .در نپال هندوها طبق آئین سنت بودایی، دختری كه هنوز به سن بلوغ نرسیده است به عنوان الهه زندگی انتخاب میكنند.

- Chanira Bayrasharya دختر نپالی كه اكنون خدای نپال به شمار میرود در حال آرایش كردن.
 

 

 

 


- دختر جوان وقتی كه خدای نپال میشود دیگر نمی تواند به مدرسه برود و یا در فضای باز به بازی بپردازد.دوستان او هیچ گونه تماسی دیگر نمیتوانند با او داشته باشند،معلم ها روزانه 3 ساعت به عمارت این خدای نوجوان میروند تا او از مدرسه و سایر بچه ها عقب نماند،همچنین كامپیوتری در اختیار این الهه جوان هست تا بتواند سرگرم شود.
 

 

 

- هركس كه ایمان آورده برای گرفتن حاجات خود به پاهای این الهه جوان متوسل می شوند.هر مشكلی كه داشته باشند، یا دانش اموزانی كه می خواهند نمره خوب در امتحانات بیاورند ،
- پاهای این الهه جوان نباید با زمین تماس پیدا كند كه در عیر این صورت نشانه فال بدی هست.

- این الهه جوان فقط در تعطیلات آخر هفته و روزانه 3 ساعت میتواند با دوستان خود بازی و تفریح كند. یا با عروسكهای خود بازی كند.

- دختر جوان تا وقتی كه اولین قاعدگی خود را تجربه كند به عنوان خدای نپال خواهد بود و بعد از ان دختر جوان دیگری به خدایی منصوب خواهد شد.
 

 




تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

تصاویری دیدنی از نجات محیرالعقول یک دختر از خودکشی!!

تصاویری دیدنی از نجات محیرالعقول یک دختر از خودکشی!!
بدون شرح!
 
 
این دختر قصد خودکشی داشت اما...
 
 
با نزدیک شدن مامور پلیس، دختر تهدید به پریدن می کند
 
 
اما در یک لحظه مامور پلیس با سرعت و قدرت دختر را از لبه پشت بام می رباید
 
 




تاريخ : جمعه 21 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

تصاویری از یک مار عجیب با دو سر!

تصاویری از یک مار عجیب با دو سر!
یک نمونه بسیار نادر از مار پیتون در دهکده ای در آلمان به دنیا آمده که دارای دو سر است.
 
یک نمونه بسیار نادر از مار پیتون سیاه در دهکده "ویلینگن شونینگن" به دنیا آمده که دارای دو سر است.

به گفته "استفان بروگامر"، پرورش دهنده این مار، این پیتون دو سر دومین نمونه شناخته شده در دنیا است. این نوع مار که همچنین با نام "پیتون رویال" نیز شناخته می شود سمی نیست.

براساس گزارش اشپیگل، این مار اصلیت آفریقایی دارد و در سالهای اخیر به یک حیوان خانگی تبدیل شده است. طول نمونه های بزرگسال این مار می تواند به حدود 120 سانتیمتر برسد.





تاريخ : جمعه 21 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

کشف پرنده ای بی رنگ از پرنده ای رنگارنگ!! + تصاویر

کشف پرنده ای بی رنگ از پرنده ای رنگارنگ!! + تصاویر
نوجوانانی از اهالی ایالت ویرجینیا گونه ای نادر از مرغ مگسخوار را مشاهده کردند که تمامی بدنش از پرهای سفید پوشانده شده و کاملا زال است.
 
سه نوجوان در پی مشاهده یک گونه بسیار نادر از نوعی مرغ مگسخوار زال تصاویر جالب توجهی از آن به ثبت رسانده و منتشر کردند.
این پرنده نادر مگسخواری سینه یاقوتی بود که به شکلی عجیب سرتاسر بدنش از پرهای سفید پوشانده شده و به گونه ای زال بود، این سه نوجوان به همراه پدرشان و با استفاده از چهار دوربین که در چهار زاویه مختلف کار گذاشته شده بود، تصاویر زیبایی از این پرنده نایاب و زال را به ثبت رساندند:


مرغهای مگسخوار معمولا از پرهای رنگارنگی برخوردارند


به ویژه پرهای زیر گلوی این گونه از مرغهای مگسخوار که به سینه یاقونی شهرت دارند، باید به رنگ سرخ یاقوتی باشد


با این همه پرهای این پرنده نایاب همانطور که در تصویر دیده می شود یکدست سفید است


از این رو سه نوجوانی که موفق به کشف این پرنده نادر شده اند، آن را مرغ مگسخوار زال نامیده اند



نمونه ای معمولی از یک مرغ مگسخوار سینه یاقوتی

 




تاريخ : جمعه 21 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

روشی ساده برای نجات دادن گوشی خیس شده؟!

روشی ساده برای نجات دادن گوشی خیس شده؟!
دانستن نکاتی در مورد نجات دادن گوشی خیس شده میتواند روزی کمک زیادی به شما بکند. این روزها همه اطلاعات مهمی از قبیل ...

شاید گوشی شما هم مثل خیلی از گوشی‌های دیگر به نوعی خیس شده باشد، توی استخر، توی حمام شاید هم توی دستشویی… و شاید هم بعد بشود. پس دانستن نکاتی در مورد نجات دادن گوشی خیس شده میتواند روزی کمک زیادی به شما بکند. این روزها همه اطلاعات مهمی از قبیل شماره تلفن، رمزهای عبور و غیره در گوشیهای تلفن خود دارند که خیس شدن گوشی میتواند همگی را از بین برده و خسارت زیادی به شما بزند. در ابتدا بهتر است این نکته را یادآوری کنم که بهتر است گوشیی تهیه کنید که دارای حافظه جانبی باشد و اطلاعات خود را روی آن ذخیره کنید و از حافظه خود گوشی برای اطلاعاتی که خیلی مهم نیستند استفاده کنید. همچنین هر چند وقت یکبار از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مراحلی که پس از خیس شدن گوشی باید انجام دهید:

1-سطح رویی گوشی را خشک کنید. گوشی را خاموش کنید و سریعآ باطری را از آن خارج کنید.

2-اگر گوشی شما دارای حافظه جانبی است و اطلاعات شما روی آن ثبت شده است آن را جدا کنید و از اطلاعات آن کپی بگیرید.

3-با سشوآر گوشی را خشک کنید.

4-این مرحله را هرکسی نمیداند و یکی از کارهایی است که در نجات گوشی شما بسیار مفید است. گوشی خود را در ظرف برنج نپخته ۲۴ ساعت قرار دهید. بله درست است برنج نپخته! برنج نپخته توانایی بسیار زیادی در جذب نم و رطوبت دارد.

امیدوارم هرگز نیازی به استفاده از این مراحل و نکات نداشته باشید.




تاريخ : جمعه 21 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

مناجات زیبای دکتر شریعتی

مناجات زیبای دکتر شریعتی
ای خداوند! به علمای ما مسئولیت، و به عوام ما علم، و به مومنان ما روشنایی، و به روشنفكران ما ایمان و به متعصبین ما فهم و به فهمیدگان ما تعصب...

 
خدایا!
به من زیستنی عطا كن كه در لحظه مرگ، بربی‌ثمری لحظه‌ای كه برای زیستن گذشته است، حسرت نخورم و مردنی عطا كن كه بر بیهودگی‌اش سوگوار نباشم..
خدایا چنین زیستن را تو به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم دانست...

ای خداوند...

ای خداوند! به علمای ما مسئولیت، و به عوام ما علم، و به مومنان ما روشنایی، و به روشنفكران ما ایمان و به متعصبین ما فهم و به فهمیدگان ما تعصب و به زنان ما شعور و به مردان ما شرف و به پیروان ما آگاهی و به جوانان ما اصالت و به اساتید ما عقیده و به دانشجویان ما نیز عقیده و به خفتگان ما بیداری و به دینداران ما دین و به نویسندگان ما تعهد و به هنرمندان ما درد و به شاعران ما شعور و به محققان ما هدف و به نومیدان ما امید و به ضعیفان ما نیرو و به محافظه‌كاران ما گستاخی و به نشستگان ما قیام و به راكدین ما تكان و به مردگان ما حیات و به كوران ما نگاه و به خاموشان ما فریاد و به مسلمانان ما قرآن و به شیعیان ما علی(ع) و به فرقه‌های ما وحدت و به حسودان ما شفا و به خودبینان ما انصاف و به فحاشان ما ادب و به مجاهدان ما صبر و به مردم ما خودآگاهی و به همه ملت ما همت، تصمیم و استعداد فداكاری و شایستگی نجات و عزت ببخش!




تاريخ : جمعه 21 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

رسول خدا:‌ مردان خدمتکار همسران شان باشند

رسول خدا:‌ مردان خدمتکار همسران شان باشند
فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود ومن هم برایش عدس تمیز می کردم...

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد. فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود ومن هم برایش عدس تمیز می کردم.
آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می خواندند، عرض کردم بفرمایید.
اظهار داشتند: بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم؛
هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند :‌
۱- مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد

۲- و خداوند به او ثوابی می بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.

۳- ای علی! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند

۴-و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید.

۵-ای علی! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزارسال و هزارحج و هزارعمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزارنماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد وهزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن وبهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست

 
l




تاريخ : جمعه 21 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

اعراب با ایران چه کردند!

اعراب با ایران چه کردند!
شست هزار تن از آنان به همراه نهصد بار شتری زر و سیم بابت خمس به دارالخلافه فرستاده شدند و در بازارهای برده فروشی اسلامی ‌به فروش رسیدند؛ با زنان دربند به نوبت همخوابه شدند


ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

روشی جالب: پیدا کردن شماره تلفن خود با ماشین حساب!

روشی جالب: پیدا کردن شماره تلفن خود با ماشین حساب!
ابتدا یك ماشین حساب آماده كنید تا با هم پیش رویم...

ابتدا یك ماشین حساب آماده كنید تا با هم پیش رویم.ماشین حساب موبایل هم می شود.

1.هفت رقم شماره ی تلفن خود را در نظربگیرید.

2.حالا سه رقم اول آن را وارد ماشین حساب كنید.یعنی اگر تلفن شما 1234567 باشد 123 را در ماشین حساب وارد كنید.

3.حالا این سه رقم را در 80 ضرب كنید و حاصل را با 1 جمع كنید.

4.عدد به دست آمده را در 250 ضرب كنید.

5.حالا چهار رقم پایانی تلفن خود رابا عدد به دست آمده جمع كنید. یك بار دیگر چهار رقم پایانی شماره ی خود را با آن جمع كنید.

6.عدد 250 را از حاصل به دست آمده كم كنید.

7.حالا حاصل را تقسیم بر 2 كنید.
این شماره برای شما آشنا نیست؟





تاريخ : دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

اتاق خواب صدام در قصر فاو! + عکس

اتاق خواب صدام در قصر فاو! + عکس
قصر فاو یکی از ده ها قصر «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق است که در وسط دریاچه قرار دارد از همین رو نام دیگر آن "قصر آبی" است...

در سالگرد اعدام دیکتاتور سابق عراق، عکسی از اتاق خواب وی در قصر فاو منتشر شد.
قصر فاو یکی از ده ها قصر «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق است که در وسط دریاچه قرار دارد از همین رو نام دیگر آن "قصر آبی" است.
این قصر در پنج کیلومتری فرودگاه بین المللی بغداد قرار دارد. صدام نام فاو را بر این قصر نهاد زیرا معتقد بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بر سر منطقه فاو رخ داده است.

http://www.asriran.com/files/fa/news/1390/8/18/196376_105.jpg

از سال 2003 میلادی که رژیم بعث سابق عراق سقوط کرد، این کاخ به یکی از پایگاه های نیروهای ارتش آمریکا تبدیل شد. این کاخ شامل 62 اتاق، 29 حمام و تعداد زیادی آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق کار و غیره است.
دولت عراق در نظر دارد پس از خروج اشغالگران از عراق، کاخ فاو و دیگر کاخ های صدام را به موزه ای برای بازدید گردشگران تبدیل کنند.





تاريخ : یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

ماجرای قهر کردن گنجشک با خدا

ماجرای قهر کردن گنجشک با خدا
روز ها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت. فرشتگان سراغش را از خدا می‌گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می‌گفت....

روز ها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت. فرشتگان سراغش را از خدا می‌گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می‌گفت: می آید؛ من تنها گوشی هستم که غصه‌هایش را می‌شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می‌دارد.
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیج نگفت. و خدا لب به سخن گشود: با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست. گنجشک گفت: “لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم؟ کجای دنیا را گرفته بود؟” و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست. سکوتی در عرش طنین انداز شد. فرشتگان همه سر به زیر انداختند.
خدا گفت: ماری در راه لانه ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین کار پر گشودی. گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود.
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی. اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد.

 




تاريخ : یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

تاثیرگذارترین عکس‌های خبری سال 2011

تاثیرگذارترین عکس‌های خبری سال 2011
این عکس‌ها از نظر احساسی جزو قوی ترین عکس‌های


ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 8 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net

رسمی عجیب درمورد زنان بیوه شده!!

رسمی عجیب درمورد زنان بیوه شده!!
براساس یك سنت عجیب در برخی قبایل جنوب سودان، زن پس از مرگ شوهرش...

براساس یك سنت عجیب در برخی قبایل جنوب سودان، زن پس از مرگ شوهرش،به عنوان ارث به برادر شوهر تعلق می گیرد.
موروثی شدن زن به گونه ای است كه حتی برای او و برادر شوهرش عقد جاری نمی شود. هدف از این اقدام جلوگیری از ازدواج مردان غریبه با زنان بیوه این قبایل است. گرچه برخی افراد تحصیل كرده و آگاه قبایل از چنین اقدامی ناراضی هستند ولی به دلیل سنت ها و رسوم رایج در جنوب سودان نمی توانند مانع از انجام آن شوند
.
شبكه الجزیره قطر در گزارشی درباره این سنت عجیب،می افزاید: در هنگام مرگ همسر، برادر بزرگ او برای ازدواج با بیوه اولویت دارد و فرزندانی كه پس از این ازدواج متولد می شوند منتسب به همسر فوت شده هستند. تعداد كمی از زنان شجاعت سرپیچی از این سنت قبایل را پیدا می كنند زیرا مردان قبیله كاملا از آن راضی هستند و بر انجام كامل آن نظارت می كنند. انجمن های مدافع حقوق زنان هم اعتراضی به این سنت ندارند.
 
براساس این گزارش، جوانان و افراد تحصیل كرده این سنت را قبول ندارند ولی تعداد كمی از آنان به طور علنی این مخالفت را بیان می كنند. در قبایل جنوب سودان قدرت و احترام خانواده فقط با افزایش تعداد اعضای آن نشان داده می شود لذا زن این خانواده ها نباید با مرد غریبه ازدواج كند. بر اساس همین منطق است كه مردان حق دارند هر تعداد همسر كه مایل هستند اختیار كنند.
در ادامه گزارش الجزیره آمده است: تعداد همسران افراد ثروتمند و صاحب نفوذ این قبایل تا 100 همسر هم می رسد. آنچه در قبایل جنوب سودان حرف اول و آخر را می زند، سنت ها و رسوم رایج است حتی اگر این رسوم برای سایرین بسیار عجیب و شگفت آور باشد. همه باید از این سنت ها پیروی كنند و كمتر كسی درباره آنها پرسش و چون و چرایی دارد.




تاريخ : شنبه 8 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط pic5net